دریا

وقتی یک بار به صفحه کیبورد ضربه میزنم، همراه با ثبت حرف و صدای صفحه، موجی نیز در پشت پنجره‌ می‌شکند. 

تلنگری که به ذهنم می‌آید، به جنوب  نگاه می‌کنم مستقیم از فراز اقیانوس، رد پایش از قطبِ جنوب می‌آید.. شاید "پنگوئن‌های قطبی" دارن من رو مثل یه مترسک کنترل می‌کنن، شاید هم وال‌های ته‌ی اقیانوس که از گرمی تابستون پناه بردن به جایی سردتر و حوصله‌شان سر رفته  و دنبالِ منطقه‌ای بزرگتر از اقیانوس ها می‌گردن. من اسبابِ هدف‌شون شدم. 

و از شمال که تمام ایران است، همه قرار گرفتن، همه آنهایی که در ایران هستن و شاید یکی‌شان اینجا اومد، صفحه را باز کرد، پیام پنگوئن ها را خواند. ولی هدف قطبی‌ها برقراری رابطه با شمال است، با سیبری، با روسیه و باغ آلبالوها. ولی نه، فکر نمی‌کنم.   چون اونجا کسی تارِ مویی به وسعت اقیانوس ندارد. چنین شخصی فقط  توی!  

میدونی؛ امکان این هم است که تمام اهالی اقیانوس می‌خواهند با "تو" ارتباط برقرار کنند، به‌نظرم می‌خواهند تمامِ اقیانوس را همانند قطره‌ای در آن" تارِ" مویت که گاهی ناخواسته جلوی صورتت پریشون میشه، جاری کنند! شاید وال‌ها، پنگوئن‌ها و پرندگان دریایی می‌خواهند در درونِ عطرِ اون تارِ مویت تا ابد زندگی کنند.   من اولین عامل‌شونم، وال‌های دریایی از صفر شروع کردن ، بعدش میرن سراغ یکی دیگه تا وسیله ای باشه براشون تا به دریای زلف‌های تو برسن، به اقیانوسِ ته‌ی اون تار مویت.  من دورترین نقطه‌جغرافیایی از تمام ایرانم، من نزدیک‌ترین نقطه از ایران به قطب جنوبم،  این کاملا نشان میده در تسخیرِ پنگوئن‌ها و وال‌های دریایی هستم. روزی باور خواهی کرد که وال‌ها آوازخواندشون رو برایت بفرستن.  این وسط من هیچ‌کاره‌ام، هیچ حسی ندارم، فقط‌گاهی غَش می‌کنم و به‌هوش می‌آیم، می‌بینم نامه به‌تو ارسال شده است. آدرس‌تورا از کجا می‌دانند، من مطلع نیستم، فکر کنم کارِ پرنده‌های دریایی است که فصل گردن و فصلی در حالِ جستجوی اقیانوس جنوب بودن که بوی زلفات به سوی "تو" کشاند‌شون و قصه آغاز گشت. می‌ترسم روزی به‌جز پنگوئن‌ها و وال‌ها، دیگرِ اقیانوس‌نشینان از تنگی وسعت اقیانوس در مقابل زلفِ پریشون تو وسوسه بشن و نقشه‌هایی برای مهاجرت به‌سویت بکشن. ولی من میدونم تو در موها و زلف‌های بلند خود، برای تمام اقیانوس جا داری، حتا بیشتر. 


*نکته: وال‌ها آواز می‌خوانند. 

"تقدیم به کسی که به زندگی‌اش می‌اندیشد، به «تو»، و به تمامی کسانی که در تار تارِ موهاشون می‌شود اقیانوس‌ها را جای داد. به کسانی که موهای‌شون بوی اقیانوس را می‌دهد".